سیگاری هستید؟ چقدر تماشای عکسِ ریه سیاه از دود روی بسته سیگار باعث میشود تا از کشیدنش منصرف شوید؟ مگر پیامهای رسانهای و توصیههای اطرافیان نمیگوید نکشید؟ پس چرا باز هم سیگار میکشیم؟
برای کسانی که به تأثیر مطلق رسانهها هنوز باور دارند همین یک مثال کافی است تا نشان دهد شیوه تأثیرگذاری رسانه به این سادگیها نیست. سرگذشت رسانهها، از یک جنبه تاریخ بررسی تأثیر آن است. اما این تأثیر چقدر است؟ هنوز بهدرستی نمیدانیم؛ چون سنجش میزان تأثیرگذاری این متغیر در رفتار ما بدون در نظر گرفتن متغیرهای واسط و مستقل دیگر قابل سنجش نیست.
ادامه مطلب
درباره این سایت